Uppskattad tillbakaräknad kroppstillväxt på gädda (Esox lucius) från miljöövervakning och yrkesfiske.

No Thumbnail Available
2022-02-03T10:44:45.845404Z
Sveriges lantbruksuniversitet, Akvatiska resurser
Swedish University of Agricultural Sciences, Aquatic resources
Description
Data på uppskattad tillbakatillväxt av gäddor från över 50 år från både fiskade och ofiskade områden längs svensk Östersjökust och Mälaren. Syftet är att studera hur tillväxtmönster har varierat över tid och rum, speciellt hur kroppstillväxt relaterar till variation i vattentemperatur. Data på ytvattentemperaturer från Kvädöfjärden (Östersjön) och Mälaren. Se utförlig metodbeskrivning i originalartikeln.
Längd och ålder från gäddor som fångats i fisken för miljöövervakning eller i yrkesfisket. Data inkluderar/omfattar uppskattade längder vid ålder av individer från tillbakaräkningar av insamlade vingben.
Tidsserie av medeltemperatur av ytvatten (mindre än 0.5 m) per månad under sommaren i Kvädöfjärden (Östersjön) och Mälaren.
Data on estimated back-calculated body growth from both harvested and non-harvested populations of northern pike over 50 years along the Baltic Sea coast and in Lake Mälaren, Sweden. The aim is to study spatial and temporal variation in body growth, and especially how body growth relates to variation in water temperature. Data on surface water temperature from Kvädöfjärden (Batltic Sea) and Lake Mälaren during the study period. See detailed description of methods and analyses in the original article.
Length and age of pike from monitoring and commercial fisheries. Data include estimated length at age of individuals from backcalculations of wingbones.
Time series of monthly average surface water temperature during summer at Kvädöfjärden (Baltic Sea) and Lake Mälaren.
Keywords
Water Temperature, klimatisk förändring, klimatanpassning, förvaltning av fiskerier, fiske, dödlighet, skyddat vattenområde, klimatförändringarnas konsekvenser, Biogeografiska regioner, Skyddade områden, Ocean Temperature, Oceans, Earth Science, Science Keywords, Water Temperature, climatic alteration, climate change adaptation, fisheries management, fishing, mortality, water protection area, biodiversity protection, climate change impact, mortality rate, Bio-geographical regions, Protected sites, Ocean Temperature, biological parameter, Oceans, parameter, Earth Science, Science Keywords